שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים ב-2015




המטרה של SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) או קידום אתרים, היא עיצוב ושיווק האתר בצורה כזו שתייצר מקסימום תנועת גולשים אורגנית ממנועי החיפוש. הכוונה בתנועת גולשים אורגנית היא כזו שנוצרת ממשתמשי קצה במנועי החיפוש שמצאו את האתר שלכם ללא קמפיין ממומן מצדכם. כלומר תנועת גולשים לאתר שלכם, בחינם.

עד לפני כמה שנים בודדות, המונח SEO העלה אסוציאציה של אוסף טיפוסים מפוקפקים שיושבים בחדר חשוך ומייצרים לינקים לאתר תמורת תשלום או שמייצרים חוות של "לינקים זבל" לאתר כדי להטעות את מנועי החיפוש ולתת לאתר דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הימים הללו חלפו והיום אלו שעוסקים בצורות עבודה "black-hat" כגון אלה, סביר שיגרמו לענישה קשה של האתר על ידי גוגל ויכשלו במאמצי קידום האתר שלהם.

במאמר הזה נתאר בפניכם את צורות העבודה הממולצות בתחום ה-SEO נכון לשנת 2015 וכיצד לגרום לאתר שלכם להתקדם בתוצאות החיפוש ולהגדיל את כמות התנועה האורגנית לאתר שלכם.


מה מנועי החיפוש רוצים

כדי להתחיל ולהבין כיצד יש לגשת למלאכת קידום האתר שלכם, כדאי קודם להבין מה המטרה של מנועי החיפוש.

מנועי החיפוש בכלל וגוגל בראשם, שואפים לייצר למשתמש הקצה את חווית החיפוש הטובה ביותר האפשרית. מבחינתם, זה אומר לייצר תוצאות חיפוש שמתאימות ככל שניתן לרצון של משתמש הקצה.
על פי הגדרות גוגל, מדובר בתוכן איכותי ואתרים ברמה גבוהה.


מה זה תוכן איכותי?

כשמדובר בתוכן איכותי, הכוונה היא לתוכן שכתוב בצורה ברורה, תוכן מקורי שלא נלקח ממקורות אחרים ושמייצר עניין וערך עבור הקורא.

אתם יכולים לקרוא על הגדרות גוגל של תוכן איכותי כאן.

התוכן באתר שלכם צריך להיות כזה שמטרתו קודם כל לשרת את הקורא. חשוב מאד שדף האינטרנט יתאים לתוכן. דף שעוסק בעיצוב פנים, לא אמור לכלול תוכן שעוסק בקידום אתרים.
ככל שהתוכן שלכם יהיה כזה שמשרת את הקורא, בסופו של דבר הוא גם ישרת את מאמצי קידום האתר שלכם. מהבחינה הזו יהיה לכם קל מאד לדעת איזה סוג תוכן לייצר עבור כל אחד מדפי האתר שלכם.

בעבר היתה נהוגה פרקטיקה של "השתלת" מלות חיפוש בתוך התוכן שהופיע באתר. עם השיפור המתמיד של האלגוריתם של גוגל, הפרקטיקה הזו איבדה מערכה ואף עלולה לגרום לענישה של האתר שלכם ופגיעה בדירוג שלכם. אלגוריתם החיפוש של גוגל יודע "להבין" הרבה יותר טוב את הקונטקסט של התוכן ולכן ההמלצה הטובה ביותר עבורכם היא לייצר תוכן אמיתי, לא כזה שנכתב כדי לשרת איזו מטרה סמויה. תוכן מעניין שאתם הייתם רוצים לקרוא בעצמכם.


מה זה אתר ברמה גבוהה?

מבחינת מנועי החיפוש, אתר ברמה גבוהה הוא כזה שמספק חווית משתמש טובה עבור הגולש.
תחת הכותרת הזו מקופלים מספר מאפיינים שונים של האתר.

א. האתר שלכם אינו מכיל אלמנטים של "קוד פוגעני", פעולות מעקב סמויות, עודף של מודעות פרסום או מספר גדול של לינקים בתשלום לאתרים אחרים. גוגל מתייחסים לאתרים עם אלמנטים כאלה כאל אתרי "spam" או אתרי "זבל". אם באתר שלכם יש אחד או יותר מהמאפיינים הללו, בשלב ראשון עליכם לנקות אותו כדי שלגולש שמגיע אליכם תהיה חוויה נעימה יותר ושמנועי החיפוש לא יתייחסו לאתר שלכם כאל אתר "זבל".

ב. מהירות טעינה - גוגל נותנים משקל למהירות הטעינה של אתר בבואם לדרג אותו בתוצאות החיפוש. מחקר של אקאמי שנערך לאחרונה, מצא שכ-47% מהגולשים מצפים שאתר האינטרנט ייטען בשתי שניות או פחות.
אופטימיזציה של מהירות טעינת האתר שלכם היא מאמץ חשוב שישפר את חווית המשתמשים שלכם, כמו גם את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.

ג. התאמה למובייל - כפי שציינו במאמר "איך עדכון ה-ידידותי למובייל של גוגל ישפיע עליכם?", יש חשיבות אדירה להתאמת האתר שלכם לגלישה ממכשירי מובייל. גוגל מייחסים חשיבות גדולה מאד להתאמת האתר למובייל ואתרים שאינם מותאמים ישלמו מחיר בצורת פגיעה בדירוגם בתוצאות החיפוש.

ד. עדכוני תוכן - ההנחה של גוגל היא שבאתר שלא היו בו עדכונים מספר חודשים, כנראה שאין תוכן איכותי שיכול לעניין גולשים.
תקפידו לרענן או להוסיף תוכן מקורי מדי כמה שבועות. תוודאו שאתם עוקבים אחר ההגדרות של תוכן איכותי ונסו לשלב יצירת ועדכון תוכן בצורה קבועה במסגרת העבודה שלכם.

ה. לינקים שבורים וטעויות כתיב - תוודאו שבכל רגע נתון אין באתר שלכם לינקים שבורים (לינקים שאינם מובילים לשום מקום, או שהכתובת שלהם אינה נכונה) ושבתוכן שלכם אין טעויות כתיב.
זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל אלו תופעות שקורות גם באתרים הטובים ביותר. גוגל מניחים שבאתר ברמה גבוהה לא אמורים להמצא לינקים שבורים או טעויות כתיב. השקיעו מעט זמן בכל פעם שאתם מבצעים עדכון באתר כדי לבצע הגהה של הטקסט ואימות של הלינקים שהוספתם.


איך לעזור למנועי החיפוש להבין במה עוסק האתר שלי?

אף שמנועי החיפוש נהיים יותר ויותר חכמים כל הזמן, עדיין כדאי לעזור להם להבין במה עוסק האתר שלכם. הנה כמה פעולות שיכולות לתרום לכך.

א. מפת אתר - תייצרו דף של "מפת אתר". הכוונה לדף אינדקס שמציג את היררכיית האתר שלכם ולינק לכל דף רלוונטי. דף מפת אתר עוזר גם לגולשים וגם למנועי החיפוש לנווט באתר שלכם ולהבין את המבנה שלו.

ב. תנו שם יחודי לכל דף באתר - לכל דף באתר שלכם צריך להיות שם יחודי שמייצג את הנושא שבו אותו דף עוסק.

ג. תגית "alt" של תמונות - מנוע החיפוש של גוגל לא יודע להבין מה תמונה מציגה. לכן לכל תמונה שאתם מציגים באתר, חשוב למלא את תגית ה-"alt" בתוך קוד ה-html עם תיאור קצר שמסביר מה רואים בתמונה. בצורה כזו, מנועי החיפוש יכולים לדעת מה התמונה מציגה ולתת לה קונטקסט. כך גם התמונה תוכל לקבל דירוג ולצוץ בתוצאות חיפוש של תמונות במנועי החיפוש.

ד. הימנעו מדפים שונים עם תוכן זהה - אל תשימו תוכן זהה בדפים שונים. זוהי פרקטיקה שגוגל רואים בצורה שלילית, כזו שנועדה לכאורה לקדם את האתר על חשבון חווית המשתמשים.

ה.ודאו שקובץ ה-robot.txt שלכם אינו חוסם את מנועי החיפוש - קובץ זה נועד להגדיר עבור מנועי החיפוש אילו דפי אינטרנט באתר שלכם מיועדים לאינדוקס ואלו לא. ודאו שאינכם חוסמים בטעות חלקים מהאתר שלכם מפני מנועי החיפוש. אתם יכולים לקרוא עוד על הגדרות הקובץ בדפי התמיכה של גוגל בנושא.


השורה התחתונה

ככל שמנועי החיפוש הופכים ליותר ויותר "חכמים", כך תחום קידום אתרים הופך פחות טכני ועוסק יותר ביצירת תוכן איכותי.
חשוב שתוודאו שמבחינה טכנית האתר שלכם עומד בתקנים הדרושים ועוקב אחרי הפרקטיקות הממולצות, אבל ככל שאנו מתקדמים המשקל של תוכן איכותי ומתחדש עולה כל הזמן.



אנחנו מקווים שהמאמר הזה תרם לכם עניין וידע. אם יש לכם שאלות נוספות בנושא או אם הייתם מעוניינים לשמוע וללמוד על תחום אחר בנושא SEO ומובייל, כתבו לנו.

צוות קופיף.