מגמות קידום אתרים בשנת 2015




תחום ה-SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) או קידום אתרים, השתנה לחלוטין מהאופן שבו התנהל לפני שנת 2011 ובשנה הקרובה נראה שינויים נוספים בכללי המשחק של התעשיה.

במאמר הבא ננתח את המגמות העיקריות שצפויות בשנה הקרובה ושישפיעו על צורת העבודה בעולם קידום האתרים.


אתרים שאינם מותאמים למובייל יכשלו במאמצי SEO

לאורך השנה שחלפה היינו עדים לשינוי משמעותי בחשיבות שגוגל מייחסים להתאמת האתר למובייל.

צפינו בניסויים של גוגל בתגיות ואייקונים של "mobile-friendly" ("ידידותי למובייל") בתוצאות חיפוש ובנוסף הוספה של תגית "mobile usability" בשירות Google Webmaster Tools. תגית שדרכה יכול מנהל האתר לצפות בשגיאות שגוגל מוצאים בהתאמת האתר למובייל.

אנחנו גם רואים שלאורך השנה שחלפה, גוגל "הענישו" בדירוג אתרים שאינם מותאמים למובייל. המגמה הזו תתחזק בשנה הקרובה ובעולם שעובר מגלישה ממחשבים נייחים אל שימוש הולך וגובר בטלפונים ניידים וטאבלטים, אתרים שאינם מותאמים למובייל ישלמו מחיר כבד בדירוגם בתוצאות החיפוש.

אתם יכולים לקרוא על כך עוד במאמר "איך עדכון ה-"ידידותי למובייל" של גוגל ישפיע עליכם?".


נראה הפרדה בין SEO לבין שיווק של תוכן

בעבר, SEO ושיווק של תוכן היו מונח כמעט וזהה. אין זה מפתיע לאור העובדה שיש חפיפה כל כך גדולה בין השניים. בשנה הקרובה ובעתיד הקרוב אנו צופים שתתבצע הפרדה מסוימת בין השניים, כאשר SEO יתמקד יותר בתחום הטכני של התאמת האתר למנועי החיפוש ותחום יצירת התוכן יתמקד בשיווק ויצירת ניראות בתוצאות החיפוש.

בתחום ה-SEO, תהיה חשיבות גדולה לכל מה שקשור באופטימיזציה, התאמת מלות חיפוש, תגיות מטא, אינדוקס של האתר והתאוששות מענישה של גוגל. אתרים שלא ידעו לנהל נכונה את הצד הטכני של קידום האתרים יכשלו במאמציהם לקדם את עצמם ברשת.

בכל הקשור לתוכן, אנו צופים שהמגמה של השנה האחרונה תתחזק ושתוכן מקורי ושימושי לקורא ימשיך להיות הכח המניע בניראות בתוצאות החיפוש.


שימוש הולך וגובר במלות חיפוש long tail

זוהי מגמה שלאורך השנים האחרונות הולכת ומתחזקת והשנה הקרובה לא צפויה להיות שונה.
גוגל ימשיכו לתת ציוני דירוג גבוהים לאתרים שמתמחים בתחום נישתי.

למי שאינו מכיר את המונח, הכוונה ב-"long tail" היא לביטוי חיפוש ספציפי, להבדיל ממלות חיפוש כלליות. לדוגמה, לאתר שמוכר נעלי עור לנשים עדיף להגדיר את מלות החיפוש שלו כ-"נעלי עור לנשים למכירה" ולא "נעליים למכירה". ככל שגוגל מפתחים את האלגוריתם שלהם, כך תוצאות החיפוש יודעות לבטא מונחים מדויקים יותר לרווחת המשתמש.

אתרים שלא ידעו להתאים את עצמם למציאות המשתנה, ישלמו מחיר בכך שגוגל ימנעו מלהציג אותם בתוצאות החיפוש ויתנו עדיפות לאתרים אחרים שהם חושבים שמדויקים יותר לכוונת המשתמש במנוע החיפוש.


אזכורי מותגים וציטוטים של תוכן יהיו שווים בעוצמתם ללינקים

בבקשת פטנט שהוגשה לאחרונה, אנחנו מגלים שגוגל החלו לעשות הבחנה בין "לינקים ישירים" ו-"לינקים מרומזים".
לינקים ישירים הם מה שכולנו מכירים כלינקים רגילים, או URL's. לדוגמה http://www.somesite.com. הדבר החדש הוא ההגדרה של "לינקים מרומזים". אלו הם אזכורים של אתרים ומותגים, או ציטוטים של תוכן מאתר מסויים ללא לינק רגיל או עם לינק שהוא nofollow.

הסיבה להגדרה החדשה הזו היא נסיון של גוגל להילחם בתופעה הנפוצה והשלילית של יצירת "לינקים זבל" על ידי בעלי אתרים וחברות קידום אתרים כחלק ממאמצי ה-SEO שלהם. מכיוון שרבים מהלינקים הללו אינם תורמים למשתמשי הרשת, גוגל הכריזו מלחמה על התופעה.

בשנה הקרובה נוכל לצפות במגמה שבה החשיבות של אזכור האתר שלכם, או ציטוט מתוך תוכן שלכם יהיה שווה בחשיבות שלו ללינק שמפנה אל האתר שלכם.
זוהי מגמה שעומדת להתחזק מאד בשנים הקרובות ושצפויה לשנות לחלוטין את כללי המשחק בתעשיית ה-SEO.


תופעת ה-SEO הנגטיבי תתעצם מאד

אחת התופעות המשמעותיות שצצו בתקופה האחרונה היא של SEO נגטיבי.

הכוונה בכך למאמץ שעושה בעל אתר מסוים כדי לפגוע במתחרה שלו. הצורה שזה בדרך כלל מתבצע היא על ידי יצירת מערך גדול של "לינקים זבל" שמצביעים לאתר של המתחרה, זאת בכוונה לגרום לגוגל להעניש את האתר המתחרה ולהוריד את דירוגו בתוצאות החיפוש.
כפי שציין לאחרונה בכיר בגוגל ג'ון מולר, תהליך ההסרה של לינקים עלול לקחת עד תשעה! חודשים. זאת אומרת שאתר שנענש על ידי גוגל כתוצאה מקמפיין של SEO נגטיבי נגדו, עלול לחכות כמעט שנה עד שהענישה מוסרת.

זוהי מגמה מדאיגה מאד שאנו צופים שתתחזק משמעותית בשנה הקרובה ושצריכה להדאיג בעלי אתרים גדולים. גם גוגל תידרש לעניין ותצטרך למצוא מענה לתופעה שלילית הזו שפוגעת בבעלי עסקים רבים.



אנחנו מקווים שהמאמר הזה תרם לכם עניין וידע. אם יש לכם שאלות נוספות בנושא או אם הייתם מעוניינים לשמוע וללמוד על תחום אחר בנושא SEO ומובייל, כתבו לנו.

צוות קופיף.