איך עדכון ה-"ידידותי למובייל" של גוגל ישפיע עליכם?





ריכזנו עבורכם את חמשת השאלות המרכזיות שעולות מהעדכון למובייל של גוגל. מכיוון שמדובר בעדכון שרלוונטי לכלל האתרים בישראל ובעולם, חשוב שכל בעל אתר יידע כיצד הוא עלול להיות מושפע.

במה בדיוק מדובר?

באפריל השנה, גוגל הודיעו על עדכון באלגוריתם החיפוש והאינדוקס שלהם שנותן משקל רב יותר לאתרים שהינם "ידידותיים למובייל" ("mobile-friendly").

בתעשיית ה-SEO, קראו לעדכון הזה "mobilegeddon" על משקל "ארמגדון" או אחרית הימים. זאת מכיוון שההנחה היא שאתרים שלא יקבלו מגוגל את ציון ה-"ידידותי למובייל" יענשו קשות בדירוגם בתוצאות החיפוש.

גוגל התחילו את הניסוי מוקדם יותר השנה וחדי עין יכלו להבחין בתגית חדשה שהחלה לצוץ בתוצאות החיפוש על גבי מובייל. תגית ה-"mobile-friendly" נראית בתוצאת החיפוש מתחת ל-URL.




התגית נועדה לתת חיווי למשתמש הקצה שהאתר הזה מותאם לגלישה במובייל ושהאתר המדובר עומד בקריטריונים של גוגל בנוגע לחווית גלישה במובייל. הכוונה בכך שאין תכנים שאינם מוצגים, שגודל המסך והאובייקטים האינטראקטיביים נוחים לשימוש ושהאתר שמיש בכל תצורות התצוגה. העדכון של גוגל רלוונטי לכל השפות בעולם והוא מתייחס בנפרד לכל דף באתר ולא לאתר באופן כללי.

כדי לבחון האם האתר שלכם עומד בקריטריונים החדשים, אתם יכולים להשתמש בכלי הבדיקה שגוגל מספקים.


אם האתר שלי לא מותאם למובייל, האם זה ישפיע על הדירוג שלי במחשבי דסקטופ?

בפאנל האחרון של SMX מינכן, זינב בחג'י, בכירה בגוגל בתחום האנליזה של כלי וובמסטרס הודיעה חד משמעית שהתשובה היא "לא". חלק גדול מבעלי האתרים יכולים להתנחם בעובדה הזו, אך לאור העובדה שאחוז הגולשים ממכשירי מובייל עולה כל שנה וכבר השנה עבר את אחוז הגולשים מדסקטופ, זוהי נחמה פעוטה.

אם לא דאגתם עד היום להתאים את האתר שלכם לגלישה במובייל וטאבלט, עכשיו זה הזמן.


עד כמה יושפע הדירוג בתוצאות החיפוש במובייל מהעדכון המדובר?

ובכן, התשובה הקצרה היא "מאד". גוגל משקיעים מאמץ גדול בשיפור האלגוריתם שלהם בנושא מובייל עוד מתחילת 2013 והעדכון האחרון מהווה נדבך משמעותי נוסף במאמץ שלהם לספק חוויה טובה ככל האפשר למשתמשי הקצה במנוע החיפוש. בשנה האחרונה, גוגל גם שילבו את נושא ההתאמה למובייל בכלי ה-Google Webmaster Tools שלהם.

ניתן לראות את התוספת תחת התגית של Search Traffic (תנועת חיפוש).





זהו עוד סימן עבורכם שמראה עד כמה גוגל רציניים בהתייחסות להתאמה למובייל כחלק מהדירוג בתוצאות החיפוש. כאמור, כבר השנה אחוז הגולשים במובייל עלה על אחוז הגולשים מדסקטופ והצפי הוא שבעתיד הקרוב אחוז הגולשים ממובייל יגמד את האחוז שגולש ממחשבים נייחים.


האם אתרים שמפנים לסאב-דומיין שמותאם למובייל יחשבו כ-"ידידותיים למובייל"?

זוהי שאלה מעניינת שלפחות כרגע, אין לה תשובה ודאית.

הכוונה בסאב-דומיין מותאם למובייל היא שכאשר משתמש שגולש ממכשיר נייד ניגש לאתר, הוא מופנה לחלק ספציפי ונפרד באתר שמיועד להצגת האתר בפני גולשים ממשירים ניידים. לרוב ה-URL של סאב-דומיינים כאלה נראה כך “www.m.somesite.com” או כך "www.mobile.somesite.com".

ככל שניתן להבין מהצהרות גוגל, עושה רושם שלפחות כרגע אתרים שמחזיקים בסאב-דומיין מותאם למובייל ייחשבו כ-"ידידותיים למובייל".


מה צופן העתיד?

אם פתחנו את המאמר בתיאור השם שניתן לעדכון המובייל של גוגל - "mobilegeddon", מה שאנחנו יכולים לומר לכם הוא שהסיפור הזה לא הסתיים בעדכון הנוכחי, הוא רק מתחיל.

אין לזלזל בחשיבות האדירה לבעלי עסקים שיש להתאמת האתר למובייל. ככל שהזמן יעבור תהיה הבחנה חדה יותר ויותר בין תוצאות דירוג במובייל ותוצאות דירוג על דסקטופ. מכיוון שהעולם נע למציאות שבה רוב מוחלט של הגלישה תתבצע ממכשירים ניידים, הרי שבעלי אתרים שלא ישכילו להתאים את עצמם כבר היום לגלישה ממובייל ישלמו מחיר כבד מאד מבחינת איבוד דירוג בתוצאות חיפוש, איבוד תנועת גולשים ולכן גם יחוו פגיעה קשה בעסקים שלהם.

מובייל הוא העתיד שכבר נמצא כאן ולא מדובר בחזון רחוק. גוגל צפויים להמשיך ולהגדיל את המשקל שהם נותנים לאתרים מותאמים למובייל והמגמה שהתחילה בשנתיים האחרונות הולכת להיות תקן הזהב בעולם בניית וקידום האתרים.



אנחנו מקווים שהמאמר הזה תרם לכם עניין וידע. אם יש לכם שאלות נוספות בנושא או אם הייתם מעוניינים לשמוע וללמוד על תחום אחר בנושא SEO ומובייל, כתבו לנו.

צוות קופיף.