למה דף ה-"אודות" חשוב ממה שנדמה לכם?




דף ה-"אודות" הוא עמוד פשוט עם תוכן שיווקי בעל חשיבות משנית, וצריך אותו באתר כי… לכולם יש כזה. זוהי הנחת היסוד של בעלי אתרים רבים. אך זו הנחת יסוד שגויה.
לדף ה-"אודות" חשיבות גדולה, רבה יותר ממה שנדמה לרבים...


אם כך, מה החשיבות של דף ה-"אודות"?


תפקידי דף ה-"אודות" הם:

  • לייצר שיח אינטימי עם המשתמש וליצור בידול בין האתר שלכם למתחרים.
  • לתת למשתמשים שלכם סיבות ותמריצים לבצע את הפעולה העיקרית שאתם מבקשים להשיג באתר (הרשמה לשירות, קניית מוצר, יצירת קשר וכו').
  • לתת קונטקסט למידע שהמשתמשים מקבלים בעמודים האחרים של האתר.
  • לספק למשתמשי האתר עוד צורה שבה הם יכולים ליצור קשר.

לאחר שקראתם את הרשימה הזו, כנראה שתסכימו שדף ה-"אודות" יכול לייצר הזדמנות משמעותית לאינטראקציה עם המשתמשים שלנו. אז מדוע חברות ועסקים רבים נוטים לזלזל בו ולעצב אותו כבדרך אגב, בצורה משמימה וחסרת תכלית?

עם עיצוב שמתוכנן נכון ושם דגש על צרכי המשתמשים, דף ה-"אודות" יכול להוות מכפיל כוח משמעותי בתהליך המרת משתמשים ללקוחות. הנה מספר נקודות חשובות שאנו ממליצים לקחת בחשבון בבואכם לעצב עמוד אודות לאתר שלכם.


מי הם המשתמשים שלי ומה הם מצפים לראות בדף ה-"אודות"?


זו שאלה חשובה שכל בעל עסק חייב לשאול את עצמו לפני עיצוב האתר בכלל ועמוד ה-"אודות" בפרט. עיצוב האתר חייב לעלות בקנה אחד עם צרכי קהל היעד של האתר. התאמה מירבית תביא לגדילה משמעותית באחוז ההמרה של משתמשים ובשכנועם לבצע את הפעולות העסקיות הרצויות באתר.

על פי תורת חווית המשתמש (user experience - UX), מומלץ לבצע מחקר פרסונות (persona) טרם העיצוב כדי לקבל אינדיקציה לגבי מה מאפיין את המשתמשים שצפויים לגשת לאתר שלכם ומהם הצרכים שלהם. למידע נוסף על תהליך מחקר פרסונות, אנו ממליצים לקרוא את הפוסט הבא מאת חברת מיילצ'ימפ (MailChimp), חברת ניהול ושליחת ניוזלטרים שנחשבת לפורצת דרך בתחום חווית המשתמש.

אם אין באפשרותכם לבצע מחקר פרסונות, מומלץ לשוחח עם העובדים שבאים במגע ישיר עם הלקוחות שלכם. נסו למצוא מכנים משותפים לקהל הלקוחות. מה הגיל שלהם, מה החתך הסוציו- אקונומי שלהם, מה המין שלהם וכן הלאה. נסו לנתח את צרכי הלקוחות - מה חשוב להם? מה מרתיע אותם? מה יעזור להם להיות לקוחות מרוצים של העסק שלכם?

ברגע שאפיינתם את הלקוחות שלכם, תדעו כיצד לבנות את עמוד ה-"אודות" שלכם באופן ש-"ידבר" אל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.


הנגישו את המידע הרלוונטי


ודאו שהמידע שמוצג בדף ה-"אודות" נגיש וגלוי. שהמשתמשים לא יאלצו לבצע לחיצות עכבר או מגע נוספות על מנת למצוא את המידע המבוקש.


מצאו את הקול הייחודי של העסק שלכם


השתדלו להימנע כמה שניתן מבנאליות. יש להציג את הפרטים והמידע בעמוד ה-"אודות" בצורה עניינית וברורה, אך אין זה אומר שה"קול" של העסק צריך להישמע רובוטי. זכרו, אתם פונים לאנשים ועל כן התוכן בעמוד ה-"אודות" צריך להיות אנושי. מומלץ להשתמש בתוכן בעל ניסוח טבעי, כפנייה אישית בטון חברותי אך סמכותי (אך נקי ממלות סלנג וטעויות כתיב או חיבור).

דבר שכדאי להימנע ממנו הוא שימוש מוגזם בשמות תואר. מלים כמו "הטובים ביותר", "מספר 1", "מעולה" וכדומה יפגעו באמינות שלכם. השתמשו בתמונות ובציטוטים כאמצעי חיזוק הסמכות של העסק מצד אחד, והצגת הפן הרגיש והסימפטי יותר, מצד שני.


הראו כמה אתם שונים וטובים יותר מהתחרות מבלי לומר זאת במפורש


תנו למשתמשים שלכם להבין לבד שמדובר בעסק רציני ומקצועי דרך קריאה בין השורות של טקסט סמכותי אך חברותי שמדבר לעניין ושעונה על צרכיהם. הדבר המשכנע ביותר הוא הצגת נתונים כמותיים שעליהם קשה יותר לערער או להטיל בהם ספק.

הציגו למשל את מספר הלקוחות המרוצים שלכם, את אחוזי הגידול במכירות או נתונים אחרים שיכולים להרשים את המשתמשים. אם אין ברשותכם הוכחות הצלחה מספריות, היצמדו להמלצה הקודמת של שימוש בקול ברור, בטוח, מתקשר ונעים. אתם תתפלאו כמה אלה תורמים לחיזוק האמינות של העסק שלכם.


דוגמאות לקבלת השראה


אחרי שהבנו את חשיבות עמוד ה-"אודות" ומה צריך לקחת בחשבון בעיצובו, הגיע הזמן לראות דוגמאות קונקרטיות בשטח (אינטרנט). הנה עמודי אודות שאנחנו מעריכים במיוחד:

דוגמאות מאתרים בחו"ל:

Yellow Leaf Hammocks

חנות אינטרנטית לערסלים, בעלת אג'נדה חברתית.

למה אנחנו אוהבים את דף ה-"אודות" שלהם:
מעבר לעיצוב מושלם של האתר, עמוד ה-"אודות" נותן דגש לערכים החברתיים של החברה ונותן תמריץ חשוב למשתמשי האתר לקנות את הערסלים דווקא מהם. כל קנייה באתר עוזרת לקהילה הנזקקת שמייצרת את המוצרים (הם גם מסבירים בדיוק איך זה עובד).




Pebble

חברת שעונים חכמים.

למה אנחנו אוהבים את דף ה-"אודות" שלהם:
עיצוב משגע, תוכן קצר וקולע והצגת החברה בצורה מקצועית ומרשימה דרך סיפור משכנע. חברת פבל גם עשתה עבודה נהדרת בהתאמת עיצוב האתר לקהל היעד הצעיר ומשכיל טכנולוגית שלה.




tumblr

רשת בלוגים חברתית.

למה אנחנו אוהבים את דף ה-"אודות" שלהם:
למרות היותם חברה גלובאלית עצומה, עמוד האודות קצר וענייני ומציג בפשטות את הנתונים החשובים ביותר של החברה.




דוגמאות מאתרים ישראלים:

בלונדון יש

אתר המלצות לפעילויות פנאי ובידור בלונדון מאת הלית קולט.

למה אנחנו אוהבים את דף ה-"אודות" שלהם:
הלית עשתה עבודה נהדרת לא רק בלשתף את קהל הקוראים במקומות בילוי ופנאי לונדוניים שתיירים לא מכירים. היא גם ידעה היטב לספר את הסיפור מאחורי האתר שלה, מטרותיו וקצת על עצמה.




גיקטיים

בלוג טכנולוגיה.

למה אנחנו אוהבים את דף ה-"אודות" שלהם:
הבלוג גיקטיים משלב במיומנות שלושה אלמנטים שהופכים כל דף אודות של מגזין או עיתון לטוב במיוחד: הסיפור מאחורי הקמת האתר (מטרות, חזון), הצגת צוות המערכת יחד עם פסקת ביוגרפיה קצרה על כל אחד, ופרטים מלאים ליצירת קשר בכל הערוצים האפשריים.




בל וסו (Belle & Sue)

חנות אופנה אינטרנטית.

למה אנחנו אוהבים את דף ה-"אודות" שלהם:
עיצוב העמוד ואופן הצגת התוכן הלא-קונבנציונלי יוצרים עניין במותג ובאנשים שעומדים מאחוריו. בנוסף, העמוד מציג את כל המידע הדרוש למשתמשים שמתעניינים ברכישת פריטי לבוש ואופנה או ביצירת קשר.




לסיכום


אנחנו מקווים שעכשיו גם אתם מבינים שלעמוד ה-"אודות" חשיבות גדולה, ושכדאי לנצל אותו בכדי לתקשר טוב יותר עם המשתמשים שלכם ולהראות להם למה אתם עדיפים על פני התחרות.

אם יש לכם שאלות נוספות בנושא, או הייתם מעוניינים ללמוד על נושא אחר מתחום עיצוב האתרים, כתבו לנו. נשמח לענות.

צוות קופיף
info@kofeef.co.il